sâmbătă, 2 mai 2009

TORT DIPLOMAT


Pe 27 aprilie a fost ziua tatalui meu asa ca i-am facut un tort diplomat.Primul meu tort pe care l-am facut singura de la inceput pana la sfarsit.Pana acum bunica mea sau mama faceau torturile iar eu le ajutam. La acest tort am urmat reteta din agenda bunicii dar m-am inspirat si de pe blogurile culinare.(de unde am luat foarte multe retete).

Ingrediente BLAT :
  • 10 oua la temperatura camerei

  • 10 linguri zahar

  • 10 linguri faina

  • 10 linguri ulei

  • 1 plic praf de copt

  • 1 plic zahar vanilat

  • coaja rasa de la o jumatate lamaie/portocal
  • esenta vanilie

  • ulei si faina pt tapetat forma.

CREMA:


  • 5 oua
  • 300 gr zahar

  • 2 linguri faina

  • 300 ml lapte
  • 500 ml frisca

  • 2 pachete gelatina(4lingurite rase de gelatina)

  • compot ananas

  • coaja rasa de la o lamaie
  • 2 pachete zahar vanilat

  • esenta de lamaie,vanilie.

MOD DE PREPARARE



BLATUL Albusurile si zaharul se mixeaza foarte bine pana cand se fac spuma.Apoi se adauga zaharul vanilat,o lingura zeama de lamaie si coaja rasa de lamaie.Galbenusurile se mixeaza separat adaugandu-se uleiul.



Aceasta compozitie se adauga in albusurile batute spuma,amestecandu-se usor cu o lingura de jos in sus(nu se mai foloseste robotul).


Se adauga faina,praful de copt si esenta de vanilie.




Se toarna compozitia intr-o tava cu diametrul de 23-25cm ,unsa cu ulei si tapetata cu faina.Se da la cuptor -350° F aproximativ 45-55 minute.Primele 30 minute nu se deschide cuptorul.Se verifica daca este copt cu o scobitoare;daca o infingeti in mijloc si iese curata inseamna ca este facut.Blatul se taie in 2 sau 3 si se insiropeaza cu compot de ananas.


CREMA Cele 2 pliculete de gelatina se dizolva intr-o cana cu apa rece(10 min),apoi la foc mic 3 min.Nu trebuie sa fiarba.Apoi se lasa la racit.


Cele 5 oua se mixeaza cu zaharul,si faina.Aceasta compozitie se toarna intr-un vas bain-maire si se fierbe la foc mic.Se adauga laptele,amestecandu-se mereu cu telul sa nu se faca cocoloase.Cand s-a legat ca o smantana groasa se da la rece.


Dupa ce s-a racit se adauga gelatina dizolvata in apa si racita, frisca batuta la robot si ananasul taiat bucati.





MONTAREA TORTULUI


In tava in care s-a copt tortul ,se pune prima parte de blat(pt ca blatul se taie in 2 sau 3 parti) insiropat cu compot de ananas,iar deasupra crema.Apoi a 2a parte din blat insiropat,iar deasupra crema,si in final ultima parte din blat insiropat -fara crema.Se pune tava in congelator o ora.Se rastoarna pe platou si se orneaza....




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu